Nieuws - VOORBEELDEN VAN BEWEGEND LEREN

Kinderen van De Treffer zitten niet langdurig op hun stoel aan hun tafeltje. Gedurende de dag worden er ook lessen aangeboden waar “bewegend” geleerd wordt. Het doet o.a. een groter beroep op de hersengebieden die op volle kracht moeten werken door beweging en leren tegelijk te moeten uitvoeren. Kinderen onthouden beter en zijn beter gemotiveerd. En.... het is leuk en fijn om niet te lang te zitten en vaker buiten te zijn. Hoe ziet het er nu uit? Dat bewegend leren? Hier weer een aantal voorbeelden....

Groep 7

We hebben ballonnen hoog gehouden. Tijdens het hoog houden moesten we bijvoeglijke naamwoorden opnoemen. Voor spelling moesten dit woorden met een trema zijn: zeeën of melodieën. Leuk! 🎈🎈

 

Groep 2

Op het plein hebben we geoefend met oppervlakte en omtrek. Hoeveel tegels neem je in beslag? Is dat voor iedereen hetzelfde? Met welke houding maak je een zo groot mogelijke oppervlakte? We gingen op de skatebaan hetzelfde doen als vorige week. Dobbelen, doortellen op de tweede dobbelsteen, rennen naar de pion met het juiste cijfer. Nu hadden de kinderen per tweetal een klembord met een papier met daarop een grafiek waar ze op moesten aankruisen wat ze hadden gedobbeld. Hard gewerkt!

 

Groep 5

Vandaag hebben we een Zweeds Renspel gedaan. Alle vragen hadden te maken met thema 6 van Taal actief. Vragen over bijvoorbeeld het stoffelijk bijvoeglijk naamwoord, letterlijk en figuurlijk, persoonsvorm enz enz.

 

Groepen 3

Vandaag zijn we met elkaar weer buiten lekker in beweging geweest tijdens het lezen en rekenen . Rijtjes lezen afwisselend met springen en tijdens rekenen sprongen van 2 maken naar 20 en weer terug. Op het plein hebben we woorden geoefend met ei of ij. Kies een route, zeg het woord tegen de wachter. Deze controleert. Is het goed dan schrijf je het woord op.

 

Groep 1

Vandaag met de kinderen weer een bewegend leren spelletje gedaan. Op de plaats joggen en cijfers tot 10 zo snel mogelijk benoemen of met de vingers laten zien. Soms moesten de kinderen bepaalde houdingen nadoen. Ook hebben we in de kring verschillende sorteer opdrachten gedaan met de vormen. Aan het einde van de dag hebben we ook nog dieren gesorteerd. Er zijn natuurlijk verschillende groepen dieren. We hebben bijvoorbeeld huisdieren, boerderijdieren en dierentuindieren. Waar hebben we de meeste/minste van?

 

Geplaatst op: 19 Juni 2020

terug